ریحونه ی بهشتی!!

کودکان گلهای زندگی ماهستند.بیاییدآنهارادرپرتوخورشیددین بپرورانیم.مبادادر خزان جاهلیت مدرن و زمستان سردغفلت پرپرشو ند.

ریحونه ی بهشتی!!

کودکان گلهای زندگی ماهستند.بیاییدآنهارادرپرتوخورشیددین بپرورانیم.مبادادر خزان جاهلیت مدرن و زمستان سردغفلت پرپرشو ند.

تجربه ای شیرین ماه ۱

 

سلام مادرای باردار و پدر های مهربونی که حسابی هوای خانومهاتون رو دارید....:gol:gol

واقعاً دوره ی بارداری یرای همه ی خانومها با سختی ها و مسایل خاصی همراهه . اما اونچه که تحمل این روزها رو واسشون راحت تر میکنه، همین همدلی و همراهی شما همسران مهربون و فهیمه. همین جا از همتون متشکرمندناکیم!:4u:tank

برای مامان خانومی های حامله، ماه های اول همراه با تهوع و بی حالی و استفراغ و....

خلاصه قضیه اینه که « هرکه طاووس خواهد، جور اینجور چیزها کشد!!!»

خب، می بینم که چند روزیه از مامان و بابا شدنتون با خبر شدید. بهتون تبریک میگیم.

مبارکه مبارک ایشالا مبارک باشه :ghalb

قدمهای نازدونه ایشالا مبارک باشه:ghalb

 ( این شعر را از خودم در وکردم:)!!‌)

ماه اول که از اولین روز  آخرین عادت ماهیانه خانومهای عزیز شروع میشه، همون ماهی هست که انعقاد نطفه صورت میگیره و تقریباً توی دو هفته اولش خبری از فسقلی نیست. مامانیهای گل بایستی مصرف «اسید فولیک» رو از پیشترها بخصوص از آغاز همین ماه شروع کرده باشند.....

ماه اول، ماه قلب:heart است. یه قلب پاک و باصفا و نورانی:heart. این نور رو باید با محبت اهل بیت (ع) بیشتر و بیشتر کرد.در چهار هفته اول زندگی جنین، قلب کار خودش رو شروع میکنه.

وااااااااااااااااااااای خدای من!!! شاید هیچوقت فکرش رو نمیکردم که یه قلب فسقلی هم اینقدر به یک زندگی شور و نشاط می بخشه. خدای من!!:parvaz

خب، حالا با تالاپ تولوپ قلب نازنین کوچولوتون دلتون میاد اونو از کلام نورانی قرآن :golمحروم کنید؟؟ معلومه که نه!

توصیه های عبادی و خوراکی این ماه اینه که:

روزهای پنج شنبه و جمعه، سوره مبارکه یاسین را تلاوت نموده و بر شکم بدمد. صبحها کمی سیب شیرین بخورد. روزهای جمعه قبل از صبحانه انار میل کند و قبل از طلوع آفتاب، اندکی از تربت سیدالشّهداء (ع) بخورد. هر روز بر دو عدد خرما سوره فدر بخواند و آنرا ناشتا بخورد.

نماز های یومیه را در اول وقت به جای آورده قبل از نماز حتماً اذان و اقامه بگوید و در این مواقع دست روی شکم بگذارد. ( دخترکم، پسرکم، بشنو نوای سعادت رو. مامان لالایی هاشو با کلماتی آغاز میکنه که تو رو با نور حق، با شهادت به یگانگی او، با نام زیبای رسول(ص)  و وصی او آشنا کنه و تو به اوج سعادت برسی....)

آره، مامان گلا و باباهای عزیز...:-):gol

ماه اول بارداری علیرغم این که ما فقط متوجه تغییر حالات مامانی هستیم، اما  قلب کوچولو و ناز نی نی گلمون  :nini1 منتظره که ما براش تغذیه های معنوی بفرستیم و نذاریم روزگار براش بدون عشق به خدا بگذره............ :gol

 

                                                    

 

 

تازه نوشت:خودمونیما چه حوصله ای داشتم!ا

علایم بارداری...

سلام. برخی از خانومها از همان لحظه انعقاد نطفه به حامـله بـودن خود پی میـبـرند. برای بقیه ممکن است بعد از چندین تست مثبت حاملگی یـا ظـهور یـک سـری عـلائـم ایـن اطـمینان حاصل بشه.

اگر تصور میکنید که باردار هستید و مامان شدین، امیدواریم ایـن لـسیـت کـه شـامـل متـداولترین نشانه های حاملگی می بـاشـد، پاسخ سؤال شما را بدهد.

بخاطر داشته باشید که همه زنان با هم تفاوت داشـتـه و در نتیجه ممکن است هیچ یک (یا برخی) از این علائــم را تجربه نکنند:

در ادامه ی مطلب ببینید...

ادامه مطلب ...

لطف کریمه خانوم

 سلام دوستای گلم

مدتی میشه هیچی ننوشتم. آخه کلاس خیاطی رفتن و مهمون داری کردن که واسه آدم وقت آزاد نمیذاره  این چند روزه هم خیلی حوصله نداشتم. ترجیح میدادم به وبلاگای بقیه دوستام سر بزنم. این دو سه روزه خانوم فاطمه معصومه (س) چند بار طلبیدن و رفتم زیارتشون. جای همه شما دوستای خوبم خالی. وقتی میرم زیارت سعی میکنم همه تونو دعا کنم. نمی دونم تا حالا اومدین قم زیارت خانوم یا نه؟ ولی اونایی که اومدن، میدونن حرمش خیلی صفا داره.

البته خیلیا وقتی میان قم، سه سوت یه زیارت میکنن و بر میگردن. اینجوری خیلی حال نمیده. باید چند روزی اینجا باشی و بدون خستگی و با آرامش خاطر بری حرم نورانیشون تا حس منو درک کنی. فعلا که خانوم لطف کردن و ما رو زیر سایه امن و با صفاشون جا دادن.

 توی این شب عزیز خدا رو قسم میدم به امام رضای مهربون و خواهر عزیزشون کریمه اهل بیت که تموم اونایی رو که دلشون میخواد قم زندگی کنن، بطلبن و همه امکانات اومدنشون به این شهر مقدس رو خودشون فراهم کنن.

و مخصوصی از مادر بزرگوارشون حضرت فاطمه (س) میخوام که سمیه گلم با خونواده عزیزش هم جزو اونا باشن. فدای همه ائمه عزیزمون که چراغای هدایت ما هستن. خدا کنه شرمنده شون نشیم

... نوشته شده توسط:خاله زهراجون

دوران بارداری

 چند روزیه که دختر ناز من:girl، هانیه زهرای عزیزم وارد هفت ماهگی شده- تکون تکون خوردنهای شیرینش برای من و بابایی یه دنیا لذت و زیباییه!

:gol:gol:gol:gol

شاید نمی دونه که با هر ضربه ای که به شکم مامانی میزنه، چقدر منو به وجد میاره:shad و چقدر برام تداعی روزهای باصفاییه که با پسر نازم محمدصالح:gol بودم.

دیروز عصر که میخواستم بخوابم، نازنین گلم اینقدر ورجه وورجه کرد و خودشو شیرین کرد که دلم نیومد باهاش بازی نکنم. واقعاً برای یک مادر حامله شیرینترین لحظه هاست وقتی که نی نی نازش :nini1 ابراز وجود میکنه....

قدیمیا میگن دختر هم زودتر شروع به تکون خوردن میکنه و هم بیشتر تکون میخوره. واقعاً در مورد من مصداق داشته. یادمه اولین تکون خوردنهای محمدصالحم:heart از حدود ماه پنجم بود. اونهم خ آروم، مثل تیک تیک ساعت!!

اما دختر نازگل من، از اوایل ماه چهارم شروع کرده به رقصیدن!!:star:ghalb

توی کتاب « ریحانه بهشتی » نوشته که در هنگام تکون خوردن نوزاد در شکم مادر مستحبه که دست بر شکم گذاشته و سوره توحید تلاوت کنند.

از امروز میخوایم برگردیم به موضوع اصلی وبلاگمون. یعنی « فرزند صالح »  :gol

اعمال عبادی تأکید شده در اسلام رو تا مرحله آمیزش و مکروهات بیان کردیم.

از امروز وارد مرحله بارداری و توصیه های مربوط به این دوران میشیم. از مادران باردار و اونهایی که دارن خودشون رو آماده میکنند برای بارداری و مادر شدن درخواست عاجزانه داریم که دعا بفرمایند‌ برای همه، بخصوص اونهایی که آرزوی مادر شدن دارند:gol:gol:gol:gol....

در حدیثی از پیامبر اکرم (ص) :golنقل شده که فرمودند: « ای حولاء، قسم به کسی که مرا به حق پیامبر و بشارت دهنده و بیم دهنده برانگیخته، هیچ زنی نیست که از همسرش باردار گردد مگر اینکه در سایه ی خداوند عزَّ و جل باشد. تا اینکه درد زایمان به او برسد که به ازاء هر دردی خداوند به او ثواب آزاد کردن بنده ی مؤمنی را می دهد. پس وقتی وضع حمل کرد و شروع به شیر دادن نمود، پس نمی مکد فرزند از شیر مادرش مکیدنی، مگر اینکه نور درخشنده ای  باشد جلوی رویش در روز قیامت که همه از اولین و آخرین از آن تعجب می کنند و برای او ثواب زن روزه داری نوشته میشود که شبها عبادت خداوند را می کند و اگرچه روزه دار نباشد برای او ثواب روزه کل روزگار نوشته میشود و عبادت شبهای آن. پس زمانی که فرزند خود را از شیر بگیرد خداوند به او میفرماید: « ای زن به تحقیق گناهان گذشته ی تو را بخشیدم پس عمل را از نو شروع کن. »

(مستدرک الوسایل، ج 15،ص 156)

زن در دوران بارداری همچون مجاهد فی سبیل الله است و اگر در حین زایمان بمیرد اجر شهید را دارد.

اسلام برای زن دنیایی بسیار زیبا ایجاد کرده، دنیایی که همه ی افراد آن باید به مادر احترام بگذارند. حتی احترامی فراتر از پدر. چرا که پیامبر سه بار دستور به احترام مادر داد و سپس احترام به پدر را امر فرمود.

(مستدرک الوسایل، ج15،ص180)

(سوره لقمان، آیه14  و  سوره احقاف، آیه 15)

 

همیشه شاد باشیم!!!!

:mahalli:star:foru:bazi:parvaz:balesh:tab:parvane:heart:gol:var:sorud:PP:PP:PP:jok:j:bazi:tab:mahalli

 

مگه چی میشه همیشه شاد باشیم ؟؟؟؟؟؟!!!!!!!