ریحونه ی بهشتی!!

کودکان گلهای زندگی ماهستند.بیاییدآنهارادرپرتوخورشیددین بپرورانیم.مبادادر خزان جاهلیت مدرن و زمستان سردغفلت پرپرشو ند.

ریحونه ی بهشتی!!

کودکان گلهای زندگی ماهستند.بیاییدآنهارادرپرتوخورشیددین بپرورانیم.مبادادر خزان جاهلیت مدرن و زمستان سردغفلت پرپرشو ند.

کلام مولا

گزیده هایی از نامه امام علی (ع) به فرزندش امام حسن (ع) : 

 ای پسرم! نفس خود را میزان میان خود و دیگران قرار ده، پس   آنچه را که برای خود دوست داری برای دیگران نیز دوست بدار 

  و آنچه را که برای خود نمی پسندی، برای دیگران نیز مپسند. ستم روا مدار، آن گونه که دوست نداری به تو ستم شود.  

 آنچه نمی دانی نگو، گرچه آنچه را که می دانی اندک است. 

  آ نچه را دوست نداری به تو نسبت دهند، درباره دیگران مگو .   

 تلاش در جمع آوری زاد و توشه : 

 بدان راهی پر مشقت و بس طولانی پیش روی داری، در این 

  راه بدون کوشش بایسته، تلاش فراوان، اندازه گیری زاد و 

  توشه و سبک کردن بار گناه، موفق نخواهی بود. 

  بیش از تحمل خود بار مسئولیت ها بر دوش منه، که سنگینی 

  آن برای تو عذاب آور است. 

 اگر مستمندی را دیدی که توشه ات را تا قیامت می برد، و فردا 

  که به آن نیاز داری به تو باز می گرداند، کمک را غنیمت بشما ر 

  و زاد و توشه را بر عهده و دوش او بگذار. 

 و اگر قدرت مالی داری بیشتر انفاق کن و همراه او بفرست، 

  زیرا ممکن است روزی در رستاخیز در جستجوی چنین فردی 

  باشی و او را نیابی. 

 به هنگام بی نیازی، اگر کسی از تو وام خواهد غنیمت بشمار، 

  تادر روز سختی و تنگدستی به تو باز گرداند. 

 بدان که در پیش روی تو گردنه های صعب العبوری وجود دارد 

  که حال سبک باران به مراتب بهتر از سنگین باران است، و 

  آنکه کند رود حالش بدتر از شتاب گیرنده می باشد. 

 و سرانجام حرکت، بهشت و یا دوزخ خواهد بود. پس برای 

  خویش قبل از رسیدن به آخرت،  وسایلی مهیا ساز و جایگاه 

  خود را پیش از آمدنت آماده کن، زیرا پس از مرگ عذری پذیرفته 

  نمی شود و راه بازگشتی وجود ندارد. 

 

نظرات 8 + ارسال نظر
ایه چهارشنبه 23 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 11:10

سلام خانمی
هزار بار هم اگه بشنویم کلام مولا رو بازم درس داره وتاثیر گذار
خدایا ما وفرزندانمون رو عامل قرار ده

سلام عزیزم.ممنون که اومدی پیشمون.امیدوارم که بدونیم و به دونسته هامون عمل کنیم.
برامون دعا کن

وقتی مامان گلی کوچک بود! چهارشنبه 23 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 22:15 http://mamangoli-v-niniguli.persianblog.ir/

کاش بتونیم به این مهربون حرفها که از انتها و عمق احساس پدرانه حضرت میاد و رو به همه ماست عمل کنیم.. کاش درک می کردیم که آقامون داره با ما حرف می زنه .. مستقیم و بی پرده...
.
.
.
خدا بهتون ببخشه این گل پسر نازتون.. الهی که نذرتون قبول باشه..
من هم دوست دارم که نی نی ام رو تقدیم کنم به آقا... کاش بشه زودتر بیاد و افتخار من بشه هدیه ای که تقدیمشون می کنم..
خدا حفظش کنه عزیز دل رو .. محمد مهدی جیگرطلا رو..
عجیب تو دلم نشستید.. :)

ممنونم مهدیه جون.
انشاءالله عزاداری های شما هم قبول باشه.
دل به دل راه داره. ما هم شما رو دوست داریم و از خدای مهربون می خوایم صلاح بدونه و هر چه زودتر یه نی نی ناز بذاره توی دلتون!!!!!

مامان گلی کوچک جمعه 25 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 13:48 http://mamangoli-v-niniguli.persianblog.ir/

ممنونم عزیزم..
الهی که همیشه سالم و سلامت باشین در پناه خدای مهربون..
منتظر پست جدیدتون هستم.. *:

سلام خانومی.
خوش اومدی. فعلا که مامان محمدمهدی نیستش. سعی میکنم یه چیزی واسه دل شما دوست خوبم بنویسم.

خاله زیزی یکشنبه 27 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 14:18 http://www.mohamadsaleh.blogsky.com

سلاااااااااااااااام جیگر باجی هام
واقعا خسته نباشید واسه وبلاگ قشنگ و دوست داشتنی و آموزندتون. ایشالا که سخنای مولامون رو همیشه توشه راه زندگیمون قرار بدیم تا هم سعادت دنیا و هم آخرت نصیبمون بشه.
خانوم خانوما لطف کنید عکسای جدید از گل پسر و قند عسلمون بذارید که ممن خ دلم واش تنگ میشه، در ضمن اینجوری وبلاگ قشنگتون هزاران برابر قشنگ تر میشه .
خدا حفظ کنه این جیگر طلا و خونوادشو. از طرف من تا اون جایی که می تونین گوله نمکو ماچش کنید.

سلام زی زی جون.
سمیه که هنوز نیومده. من که دلم واسه این جیگر طلا یه ذره شده.
حیف شد نتونستی بیشتر ببینیش.
باشه. به محض اومدن میگم واست عکس بذاره!!!!!!!!!!!
ماچ ماچ!!!!!!!!

وقتی مامان گلی کوچک بود! چهارشنبه 7 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 12:09 http://mamangoli-v-niniguli.persianblog.ir/

ممنون مامانی گلپسرا که هم به ما سر میزنین هم به طاهره جون..
الهی که خدا بچه هات رو در پناه خودش حفظ کنه..
راستی فکر می کنم شما هم یه نسبتی با ستاره سهیل داریا! (؛
پس کجایی خانومی.. بیا و از حرفای خوشگلت ما رو بهره مند کن.. هم حرفای مفید مادرانه ات و هم حرفای لطیف عاشقانه ات..
اومدی یه ندا بده بدوییم بیایم..
گلپسر ماهت رو ببوس..

سلام مامان گلی. دور از گوشتون بعضی وقتا به سرم میزنه تا بزرگ شدن محمدمهدی جون وبلاگ رو تعطیل کنم. اما با لطف خاله زهرا و حمایتهاش نظرم بر میگرده. امیدوارم بتونم از وقتم بهتر استفاده کنم.

خاله پیشی سه‌شنبه 20 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 21:44

سلام باجی های گلم
واقعأ آموزنده و شیرین بود انشاءالله آویزۀ گوشمون کنیم
دلم برای همتون یه ذره شده نی نی قندی عزیزمون رو جای من خ خ خ ببوسید.
پنج شنبه ایشالا میریم مناطق جنوب . حلال کنید
بازم از این مطالب جالب بذارید برامون گلی ها

سلام عزیزم.
دل ما هم حسابی برات تنگ شده. ایشالا زوتر همدیگه رو میبینیم.
واسه ما هم دعا کن.

آشنا شنبه 24 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 21:14

سلام به مامان خانم و خاله خانمی
خوبید ؟
عید ربیع مبارک همتون !!!!!!!!!!
پسر گلمون چطوره ؟
دیگه حسابی شما رو مشغول کرده !
سلام سید رو به خانم معصومه (ع) برسونید و به خانم بگید خیلی دوستشون دارم .

سلام.
عید شما هم مبارک.محمد مهدی خوبه و البته بسیار شیطون. واقعا سرمون شلوغه.
چشم. نائب الزیاره هستیم.

آشنا سه‌شنبه 11 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 19:32 http://lovingclass.blogsky.com/

سلام
از بهمن ماه نیومدید !
حالتون خوبه ؟
نگران شدم .

سلام. حالمون که خوبه. فقط سرمون زیادی شلوغ پلوغه!!!!!
با این محمد مهدی وروجک نمیشه به هیچ کاری رسید.
حق یارتون.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد